Nejlepší SEO postupy

Nejlepší SEO postupy

Techniky získávání zpětných odkazů

Zpětné odkazy jsou základem dobré pozice ve vyhledávačích a mohou vyřešit většinu problémů s optimalizací.

Seznam nejlepších postupů na budování odkazů:

  • Spusťte blog: Život je příběh. Vytváření blogu je velmi snadné a pokud jste schopni najít způsob, jak se odlišit, budete mít neomezený zdroj možností odkazů. Najděte něco, o čem si myslíte, že jiní lidé (nejen vy sami) budou považovat za zajímavé a budou to sdílet s ostatními. (Vytváření firemního blogu je stejně užitečné, pokud jsou součástí velké organizace. Schválení obsahu vám možná způsobí určité byrokratické bolesti hlavy, ale může to stát za to, pokud se toho budete držet. Upřímně řečeno zasvěcený blog o interních záležitostech společnosti je poměrně vzácný a je odměněn kvalitními odkazy.)
  • Pomáhejte blogerům: Blogeři jsou skvělí dodavatelé odkazů. Je to přirozenou součástí jejich práce. Můžete do toho proniknout tak, že jim pomůže najít informace, které potřebují. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, představuje nalezení nedávných článků, kde bloger udělal chybu, a poslání zdvořilého e-mailu s opravou. Mnohokrát blogger vytvoří odkaz zpět na vás jako ocenění.
  • Zaregistrujte se v HARO (Help A Reporter Out):  Podobně můžete pomoci online reportérům v jejich práci. Tato služba spojuje reportéry a producenty obsahu s lidmi, kteří mohou odpovědět na jejich otázky. Můžete být expert, který chce poskytnout rozhovor.
  • Kontaktujte obchodní partnery: Pokud je váš podnik již zaběhlý, nepochybně budete mít obchodní partnery. Tito partneři budou mít pravděpodobně odkazy. Zvažte vytvoření odkazu spíše než platbu za jednoduchý úkol s partnerem.
  • Požádejte zákazníky: Nikdo nemá rád vaše produkty více než zákazníci (konec konců utratili za nich své peníze). Mnohdy mají zákazníci webové stránky nebo vlastní blogy. Zkuste vložit zdvořilý požadavek o umístění odkazu v přijímacích a potvrzovacích e-mailech.
  • Požádejte přátele a rodinu: Stejně jako vaši zákazníci i vaši přátelé a rodina pravděpodobně mají webové stránky či blogy. Jedná se o jedny z nejsnáze získatelných odkazů, protože budou pravděpodobně ochotnější vám pomoci než neznámí lidé.
  • Najděte odkazy vaší konkurence a požádejte webmastry odkazujících webů, aby zvážili přidání odkazu na váš web: Tato taktika je vhodná zde dvou důvodů.
    • Zaprvé, odkazy jsou snadno nalezitelné pomocí nástrojů jako HubFinder a SEOmoz PRO.
    • Zadruhé, odkazy budou vyhledávacími enginy považovány za relevantní, protože pochází všechny ze stejného internetového sousedství.
  • Napište články a odešlete jich agregátorům obsahu:  Mnoho online služeb potřebuje obsah. Konkrétně jsem slyšel pozitivní názory o webu About.com. Jakmile si vytvoříte na těchto webových stránkách reputaci, můžete zahrnout některé odkazy na vaše webové stránky, jsou-li relevantní.
  • Nabídněte napsání příspěvku do hostitelského blogu: Podle mých zkušeností profesionální bloggeři stále cítí potřebu publikovat nový obsah. Mnohokrát jsou ochotni publikovat hostitelské příspěvky jiných lidí, aby uspokojili tuto potřebu. Výhodou je budování důvěryhodnosti a profilu odkazů.
  • Pracujte pro charitu a na oplátku jich požádejte o vložení odkazu: To přináší dvojí užitek. Pomůžete charitě s jejich webem a získáte odkaz z důvěryhodné domény.
  • Naprogramujte jednoduchou kalkulačku: Kalkulačky jsou zdánlivě jednoduše naprogramovatelné v jazycích JavaScript nebo PHP. Vyberte rovnici, kterou znáte (převod lidských let na psí, týdny pro nasazení petúnií, čas pečení perfektní krůty podle velikosti, ceny vozu po amortizaci atd.), vytvořte nebo se obraťte na někoho, kdo vytvoří kalkulačku a optimalizujte stránku tak, aby se pro výraz hodnotila. Lidé milují odkazy na užitečné zdroje.
  • Napište návod jak na to: Je možné, že víte, jak něco udělat, co jiní lidé nevědí. Ať se jedná o optimalizace pro vyhledávače nebo něco jiného, návody jsou skvělým nástrojem pro získání odkazů.
  • Vytvořte výukové materiály: Podobně jako návody i výukové materiály jsou vynikajícími zdroji pro získání odkazů. Výukové materiály mají tendenci být techničtější než návody, což je skvělé, protože odborněji založení čtenáři pravděpodobněji budou odkazovat právě na nich.
  • Vytvořte screencasty: Screencasty jsou výukové materiály pro liné. Jsou snadno vytvořitelné (Aplikace Quicktime 10 má vestavěný záznamník snímků obrazovky) a ještě snadněji použitelné. Také díky jejich velikosti souborů jsou častěji odkazovány než textové materiály.
  • Vytvořte nebo hostujte zábavná videa: Jejich vytvoření je snadné a mají potenciál se šířit virovou rychlostí.
  • Vytvořte nebo hostujte zábavné obrázky: Vytovření nebo hostování je u obrázků jednodušší než u videa. Mnoho cenově dostupných hostitelským plánů dokáže manipulovat s šířkou pásma a u mnoha zábavných obrázků nezáleží na kvalitě obrázků.
  • Vytvořte seznam nejlepších: Ještě lepší než vytvářet vlastní obrázky nebo videa, je najít to nejlepší, co jiní lidé vytvořili, a to hned ze dvou důvodů. Za prvé, je to jednodušší, protože nemusíte přicházet s originálními nápady. Za druhé seznamy “nejlepších” přilákají více odkazů, protože jsou užitečnější než jednoduchý seznam zdrojů.
  • Udělejte rozhovor s někým pozoruhodným: Pokud máte prostředky na to, abyste kontaktovali někoho slavného nebo někoho s mimořádně zajímavou prací a zkušenostmi, máte předpoklady vytvořit skvělý příspěvek blogu nebo článek. Jedná se o skvělé zdroje odkazů, protože mají tendenci k hodnocení na klíčová slova, které je činí zajímavými a tak přivádí značnou návštěvnost potenciálních tvůrců odkazů.
  • Agregujte užitečný obsah: Narazili jste na problém, který se vám podařilo s vynaložením spousty úsilí odstranit? Pokud ano, publikujte řešení na internetu! Je až překvapující, kolikrát lidé znovu vynalézají kolo a to jen proto, že řešení daného problému není rychle dostupné.
  • Napište zábavný nebo zajímavý kvíz: Lidé rádi vyplňují kvízy a chlubí se výsledky. Mezi příklady patří následující: Jací jste strážci vesmíru? Jaký gadget se vám nejvíce líbí? Jak dlouho byste mohli přežít na pustém ostrově? Jak je hodnotý váš mozek? Tyto typy kvízů je snadné vytvořit a jsou výborné pro získávní odkazů. (Jen se ujistěte, že se hodí k obsahu nebo můžete narazit na penelizace.)
  • Vytvořte online hru: Jeden z nejlepších příkladů magnetu na odkazy, který jsem kdy viděl, je Traveler IQ Challenge od TravelPod.com. Tato jednoduchá flashová hra jim přinesla desítky tisíc odkazů.
  • Podílejte se na komentářích významných blogů: Jedná se o techniku nepřímého získávání odkazů. Neposílejte vlastní odkazy v komentářích, pokud nejsou velmi relevantní a opravdu zajímavé. Spíše si vytvořte vlastní reputaci u autorů a ostatních lidí v komunitě.
  • Účastněte se údálosti v odvětví:
    Tvůrci odkazů dávají přednost vytváření odkazů na lidi, které znají. Účast na udáslotech v odvětní vás nejen zavede za správnými lidmi, ale pomůže vám také vybudovat osobní značku. Ve skutečnosti, alespoň polovina z odkazů na mém osobním webu pochází ze zmínek o mě z příspěvků blogů pojednávajících zážitcích na událsotech v odvětví.
  • Registrace v katalozích

Penalizace

Víte, za co mohou vyhledávače vaše stránky penalizovat?

• Předkladání konkrétní globální navigace vyhledávacím enginům a jiné navigace lidem (tzv. cloaking)
• Nesrozumitelný text použitý pouze pro zvýšení metrik relevance
• Nákup odkazů
• Přidání nesouvisejících odkazů do patiček
• Nacpávání klíčových slov „stuffing“
• Automatizované vytváření odkazů
• Zavádějící přesměrování
• Zavádějící adresy URL
• Zavádějící titulky stránek

Co říká Google o SEO http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291

Hodnotící faktory vyhledávání od SEOmoz výroční zpráva – www.seomoz.org/article/search-ranking-factors